top of page

BIOGRAFIE

De Tilburgse Hansje van Welbergen is al vanaf jonge leeftijd bezig met zingen en heeft daar een enorme passie voor ontwikkeld. Ze ging naar het conservatorium in Tilburg en volgende daar, na haar studie docent muziek, de master muziektheater klassiek. Haar hoofdvak docent was Harry Ruijl en ze volgde hiernaast zanglessen bij Maartje Rammeloo en Miranda van Kralingen. In 2019 studeerde ze af aan de master in Tilburg. Naast en na haar studie volgde ze meerdere masterclasses en lessen bij o.a.: Jard van Nes, Xenia Meijer, Sarah Rhodes, Mark van Nispen, Corina van Eijck, Rosemary Joshua, Peggy Hegeman en Kurt Widmer. 


Hansje zong op school delen uit de petite messe solennelle van Rossini als sopraan solist en de tweede dame in Die Zauberflöte (Mozart). Al tijdens haar opleiding zette Hansje haar eerste stappen in het werkveld. Zo zong ze in het koor bij opera Spanga en opera Zuid en volgde ze de Academy van het Groot Omroepkoor. 

​

Naast concerten als solist heeft ze twee operette rollen uitgevoerd in 2019: de rol van Usher in Trial by Jury (Gilbert & Sullivan met Muzemento in Goirle) en de openbare mening in Orpheus in de onderwereld (Offenbach met La Mascotte in Emmeloord). In 2020 maakte ze haar filmdebuut in de operafilm: The Other van Opera Spanga. Daar zong ze naast een ensemble partij ook de rol van het Joodse kind. Hansje was te zien als kandidaat in het televisie programma aria op NPO 1 en zong daar 'O Mio Babbino Caro'. Momenteel is Hansje te zien als 'Popotte Koningin van de maan' in de Offenbach productie Le Voyage dans la Lune van BarokOpera Amsterdam. 

​

In het oratoriumrepertoire heeft Hansje mooie concerten mogen geven. Als solist heeft ze haar medewerking verleend in onder andere Bachcantate 93, Vivaldi's Gloria en Magnificat en Die Sieben Worte Jesu am Kreuz van Franck. Vanaf 2022 is Hansje werkzaam als freelance zangeres bij het Groot Omroepkoor in Hilversum. 

​

Hansje is ook te boeken voor concerten in een kleinere setting: denk hierbij aan huiskamer concerten, evenementen, trouw/rouwdiensten of een opluistering van een diner. Voor meer informatie of boekingen kunt u terecht bij de contact pagina. 

IN DE PERS

DE VOLKSKRANT

Carmen - Opera Spanga

"De fabrieksmeisjes en de soldaten trekken elkaar aan en stoten elkaar af als magneten. Handen op billen, handen op dijen, suggestieve gebaren, vrijages. Hier staan geen afwachtende chickies, maar vrouwen die even uitdagend als soeverein aan het sjansen zijn."

LEEUWARDER COURANT

Carmen - Opera Spanga

"De kwaliteit van alle zang was prachtig, het koor (twaalf zangers) had een fantastische samenklank. Alles klopte."

ROOSENDAALS PLEIJDOOI

Weense Tunes

"Hansje demonstreerde haar expressieve vermogen in ‘Ich lade gern mir Gäste ein’ uit ‘Die Fledermaus’"

OPERA DINER

Recensie

"Het is misschien een emotionele tekst, over haar geliefde vadertje, maar tjezus, dat die stem, op die korte afstand, dat die zo’n effect zou hebben. Ik hoorde Els naast me ook naar adem happen."

bottom of page